איך אנו עוזרים לעצמנו להתמודד עם מצבים/זמנים בהם אנו פוחדים

איך אנו עוזרים לעצמנו להתמודד עם מצבים/זמנים בהם אנו פוחדים?

שאלה זאת עלתה כחלק מתרגול בקבוצת תקשור בה אני משתתפת.

כדי לתקשר על נושא זה הזמנתי את הפחד לתוכי כדי לפגוש אותו.

מול הזמנה זו עלתה ההתנגדות בדמות בלבול . שורה של מחשבות שבאו האחת אחרי השניה. שמתי לב למחשבות שנשמעו בערך ככה:

מעניין אם עדיין קר בחוץ , נשארו עוד תותים בקערה שעל השיש, הדלקתי דוד בא לי לעשות אמבטיה ..נשארו לי מלחים לאמבטיה, ועוד רצף של מחשבות לאחר מכן עלו לי מחשבות של תכנון סדר היום של מחר. נתתי למחשבות להיכנס עד שפסקו.

שקט הציף את המרחב שלי ואז הגיעו תחושות גוף צמרמורות ורעד לאחר מכן דפיקות לב שהתגברו מעט. שוב התעוררו בי מחשבות כעת על תחושות הגוף. הכל גם יחד בנסיון לעצור ולהפסיק את הפחד.

לעבור דרך החוויה היא אחת הדרכים שלי כמתקשרת לקבל מידע נוסף לגבי הנושא עליו אני רוצה לתקשר.

לאחר מכן פניתי להדרכה שלי הנה מה שקיבלתי:

פחד יותר מכל הינו אשליה דמיונית, מנגנון  המאפשר לעצור ולהקפיא את היכולת להמשיך לנוע.

כוח אשר דוחף אתכם הצידה מהמסלול עליו אתם רוצים להתקדם. מזיז אתכם מזמן ההווה על ידי יצירת אשליה מחשבתית.

היות ומנגנון זה עובד באמצעות מחשבה (אשליה – דמיון ) ניתן לרתום את הדמיון לטובת הרגעה על ידי סיפורי אשליה שונים כגון שדה של פרחים הצובע את הפחד או גיבור על פנימי המגיע לעזרתכם.

פחד הוא רגש אבל לא רק.

פחד הוא אנרגיה בעלת תדר המכיל בתוכו קור ערפל חשכה ושכחה. אפשר לכנות אותו האנרגיה של ההתנגדות. אך חשוב יותר להבין, כי כוחו של זה מוגבל ונסביר מדוע .

הכוח שעומד מול ההתנגדות היא הקבלה וכאשר זאת מתקיימת ועוטפת את ההתנגדות ומקבלת אותה לתוכה מאבדת היא (ההתנגדות) מכוחה ומתפוגגת.  

פחד יש בכוחו להזיז את התודעה מהרגע הזה, לקחת אתכם על ציר הזמן הלוך וחזור מהעבר לעתיד. לייצר התנגדות של ממש לחוויה אשר מתרחשת בהווה בכאן ועכשיו.

פחד הוא מורה מאתגר ולעיתים אף שתלטן ומעייף (כאשר מבקר הוא אתכם ישאיר את גופכם הפיזי בעייפות) כפי שאמרנו קבלת ההתנגדות והתמסרות לאותה אנרגיה ממנה אתם מנסים לברוח או אותה אתם מנסים להפסיק. תהיה צעד נכון יותר ותחזיר אתכם לרגיעה מהר יותר.