פחד מהותו ותפקידו

מהי מהותו של הפחד ומה תפקידו בעולמנו? 

שאלה זאת עלתה כחלק מתרגול תקשור, בקבוצה שאני משתתפת בה.  

הפעם ההצעה לביצוע התרגול היתה לעשותו בשתי דרכים: 

  • לפנות להדרכה ולבקש מענה לשאלה זאת.
  • לפנות למהות האנרגטית המייצגת את כל הפחד בעולמנו, ולבקש ממנה תשובה לשאלה.

טוב אז מי שמכיר אותי יודע שאני אוהבת שעורי בית במיוחד שיעור על תקשור ואם יש שאלת בונוס אז מי אני שאתנגד. התחברתי להדרכה שלי כדי לשאול על פחד הנה התשובה שקיבלתי: 

פחד הוא רגש אבל לא רק. 

פחד הוא אנרגיה בעלת תדר המכיל בתוכו ערפל החשכה ושכחה. אפשר לכנות אותו האנרגיה של ההתנגדות. אך חשוב יותר להבין, כי כוחו של זה מוגבל ונסביר מדוע . 

הכוח שעומד מול ההתנגדות היא הקבלה וכאשר זאת מתקיימת ועוטפת את ההתנגדות ומקבלת אותה לתוכה מאבדת היא (ההתנגדות) מכוחה ומתפוגגת (פחד הוא סוג של אשליה הוא משתמש בעיקר בדמיון של בני האדם). 

פחד יש בכוחו להזיז את התודעה מהרגע הזה, לקחת אתכם על ציר הזמן הלוך וחזור מהעבר לעתיד. לייצר התנגדות של ממש לחוויה אשר מתרחשת בהווה בכאן ועכשיו. 

פחד מזמן אליו אתגרים והתנסויות לעיתים קשים ומאתגרים וזאת כדי לגדול ולצמוח. 

פחד הוא מורה מאתגר ולעיתים אף שתלטן ומעייף (כאשר מבקר הוא אתכם ישאיר את גופכם הפיזי בעייפות) כפי שאמרנו קבלת ההתנגדות והתמסרות לאותה אנרגיה ממנה אתם מנסים לברוח או אותה אתם מנסים להפסיק. תהיה צעד נכון יותר ותחזיר אתכם לרגיעה מהר יותר. 

בהמשך פניתי למהות המייצגת את הפחד, וזה מה שקיבלתי: 

אפשרי לאנרגיה שלי להיות. אל תפחדי אמר הפחד (קצת הצחיק אותי כפחדנית) אני הוא שומר הגבולות, גבולות המוכר, גבולות אזור הנוחות. תני לי להיות וארחיב את קיומך, התמסרי ותני לי למשוך אותך הלאה מעבר לגבולותיך מעבר לחלומותיך מעבר לציר הזמן, אפשרי לי להיות בך, אפשרי לי לעבור דרכך הרגישי את תנועתי בכוחי לקחת אותך מעבר לתודעתך.  הרשי לי לשמש לך מורה ללמד אותך את גבולותיך ולהניע אותך הלאה מהם. לדחוף אותך אל מעבר לכאן ועכשיו אלמד אותך על מה שהיה וגם מה שיהיה. יצאתי מהתקשור עם הבנה חשובה שלפחד צדדים רבים שאני לא מכירה ולפני שאני ממהרת  להרחיק אותו לסלק אותו אולי כדאי להתיידד איתו. וכעת שוקלת ברצינות לאפשר לו להיות חבר שלי.