רופא שיניים

לפני כחודש הייתי בביקור אצל רופא השיניים יש לציין שלמרות הפחד הגדול שלי מהביקור השיגרתי (פעם בחצי שנה) שלא לדבר על הפחד הגדול שלי לשבת על הכסא ולאפשר לו לטפל בי.. אני הולכת אליו.

יש לי רופא עדין רגיש ומאוד קשוב לפחדים שלי.. עוצר, מרגיע, מיישר את הכסא שצריך (הפוזה הזאת של הכסא מכניסה אותי מיד לחרדה של אובדן שליטה) בכל מקרה רופא מדהים. ובכל זאת אני רועדת מפחד..

באותו ביקור ולאחר נסיון להציל את אחת השיניים האחוריות באין ברירה אצטרך לעבור עקירה ולאחר תקופה של כמה חודשים אצטרך לעבור השתלה. התור נקבע לעוד חודש מאותו ביקור ..מה שאומר יום שלישי הקרוב. נכון לעכשיו אני היסטרית, רועדת מפחד, ומתאפקת לא להתקשר ולדחות .. בכל מקרה בסופו של דבר התור יגיע.

נזכרתי שעשינו פעם שיעור בתקשור על נושא זה 

"מדוע אנשים מפחדים מרופא שיניים?".(4/8/2018)

רופא שיניים נושא מפחיד וכואב.

ראשית שמתי לב שכל פעם שהתירגול נוגע לפחד שיש לי קשה לי יותר לתקשר או להצליח להיכנס לשקט ולשחרר את השליטה במודעות ובמחשבות שלי. ואז נזכרתי במה שהמורה שלי חוזר ואומר, מול מצב זה נסו ראשית לתקשר עם הפחד הזמינו אותו לשיח.

אז הזמנתי אותו לשיח נתתי לזכרונות קצת לעלות מביקורים אחרונים אצל רופא השיניים בעקבותם הגוף שלי נדרך השרירים שלי התכווצו הנשימה התחילה להתבלבל הרגשתי את הלב שלי דופק על 200 הרגשתי את הפחד הייתי הפחד נתתי לו להיות ואז קרה משהו מדהים לאט לאט הפחד התחיל לקבל צורה והתחושה היתה כאילו הוא חלק נפרד ממני הנשימה הסתדרה הלב נרגע והיה שקט. 

ככל שנרגעתי הצלחתי לשמוע את הפחד אומר אני כאן להגן עליך אני כאן כדי שלא יכאב.

עניתי ואמרתי לו מבינה. והוא נעלם. היה שקט.. ושאלתי את השאלה כדי לקבל תשובה עמוקה יותר.

זה מה שקיבלתי .השיניים בנויות בדומה לחומות הגנה . כשהן סגורות ונעולות הן כמו קיר לבנים המגן מכל פלישה פנימה. כל נסיון לגעת בהן כולל טיפול לטובתם מפעיל מיד את מנגנון ההגנה של הגוף . "זהירות סכנה לביקוע החומה" מנגנון זה מתעורר ופועל בכל פעם שיש כאב או פחד מכאב. נראה לי שעבודה מול נושא זה יכולה להועיל (עידכון מערכת ההפעלה של מערכת ההגנה )

חוזרת לסיפור ..השעה שעת לילה קשה לי להירדם. נכנסתי לתוכי כדי לתקשר עם ההדרכה שלי.

ההדרכה הציעה לתמוך בי ולעשות תהליך מודרך תוך כדי תקשור.

נתתי לפחד להיות במלוא העוצמה בנוכחות מלאה (לא פשוט), עד היום בהקשר לנושא זה לא הצלחתי. בשלב מסויים ההנחיה היתה לתמוך בפחד תוך הקשבה ולאפשר לו לספר לי ולשמוע מה יש לו להגיד. לאורך כל הזמן הזה כשאני תומכת בפחד, ההדרכה איתי.. מחברת ביני לבין הפחד.

התהליך המשיך שמעתי בתוכי, במקום בו את רוצה לסלק לברוח, תחברי עשי הפוך. סמכי על התהליך.  

הקשבתי לפחד הוא סיפר לי: על כך שהוא מפחד שמישהו הולך לחדור לאינטימיות שלנו וזה בלתי נסבל ועדיף לברוח. 

הפחד שלי היה ממש רציני ומאוד קולני ומנסה לשכנע אותי ..המשכתי להקשיב לו כאילו היה מטופל ..הקשבתי לו בחמלה. בשלב מסויים ההדרכה נכנסה והרחיבה לי את הסיפור. 

העקירה הזאת חשובה ומסמלת שלב חשוב שעליך לעבור דרכו. זוהי שן שעברה טיפול שורש לפני 20 שנה ..כעת חלה הפרדות השן מהשורש ולכן יש להוציאה. 

זמן להיפרד מאבן בנין יסוד שאת נושאת בתוכך (סיפורי הילדות שלי).

 אנחנו קשורים לשיניים שלנו יש לנו קשר יומיומי אנו מצחצחים אותן מרגישים בדיבור הן שותפות לאהבות (במיוחד אצלך התשוקה לאוכל) יש לך יחסים אינטימיים איתן. את חווה אובדן אינטימי, את הולכת לאבד משהו שיש לך קשר אינטימי איתו את אחת השותפות שלך לאהבה לאוכל היא שם ללעוס את כל הטעמים השותפה שלך לעונג.

עקירה היא אקט לא פשוט של חדירה לאינטימיות ולקיחה תוך הפעלת כוח. פוסט טראומה שיש בעברי (מישהו לוקח לי משהו אינטימי)

הביני את הפחד חבקי אותו יהיה בסדר. השינוי הוא עמוק ויסודי יותר ממה שאת מבינה כעת. הרפי יהיה בסדר. 


 השעה 9 בבוקר עוד מעט התור מגיע - העקירה.

מרגישה היטב את הפחד במרחב שלי. מאפשרת לו להיות, מרגישה את כל נוכחותו בי. בוחרת לתמוך בו, לתת לו מקום, שמה אותו קרוב ללב ..שם הכי חם ונעים קרוב לחזה שגם הוא רך ❤️ ויחד נשב אני והוא ונעבור יחד גם את זה.

ככה התיישבתי על הכסא אצל רופא השיניים עשיתי לו מקום לפחד שמחזיק עבורי טראומה וכאב שורשי עמוק ..הכנסתי אותו לתוכי כדי שאוכל לתמוך בו. 10 שניות השן היתה בחוץ במלואה נעשו 2 תפרים כשההרדמה התחילה להתפוגג היה ממש מעט כאב שעבר לאחר חצי שעה.. 

בהמשך היום נכנסתי למדיטציה וקיבלתי הילינג  מההדרכה שלי. 

עכשיו אני כמה שעות לאחר העקירה.. אין כאב אין נפיחות אין דלקת. 

בימים הקרובים נדרשת מנוחה וזמן ריפוי לא רק לפרידה מהשן אלא מכל ההקשרים הנוספים.